SwitchCare

Deze vragen worden ons het meest gesteld

Wordt jouw vraag hieronder niet beantwoord? Misschien staat het antwoord in de Algemene Voorwaarden? Je kunt ons natuurlijk altijd bellen op +32 78 15 63 73, dan beantwoorden we jouw vraag alsnog!

Wat te doen in geval van schade?

Bij schade is een telefoontje naar onze schadespecialisten genoeg. Bel ons op +32 78 15 63 73. Hoe eerder je belt, hoe beter, doe dit uiterlijk binnen 24 uur na ontdekking van het incident. Of in het geval van een incident dat plaatsvindt buiten Belgie, binnen 24 uur na terugkomst in Belgie.

Wat te doen in geval van diefstal ?

Je dient jouw simkaart en jouw Imei nummer direct te laten blokkeren via jouw netwerkaanbieder. Ook moet je direct de diefstal melden bij de politie en een proces verbaal laten opmaken. Daarna moet je direct de diefstal melden door te bellen met +32 78 15 63 73.

Wij zullen de claim voor je in behandeling nemen en daarbij in ieder geval een kopie vragen van het proces-verbaal. Zonder proces-verbaal zal de claim niet verder in behandeling worden genomen. Een proces-verbaal dient in ieder geval uitgebreide en gedetailleerde informatie te omvatten over de toedracht van de diefstal. Een eenvoudig politie attest waarbij slechts melding wordt gemaakt van de diefstal is niet voldoende.

Hoe geef ik een wijziging door? (bv contactgegevens, betaalwijze of wijzigingen op jouw verzekering)

Als je een e-mail stuurt naar switchcare@aftersalesnl.nl met daarin jouw wijziging, jouw persoonlijke gegevens en polisnummer, regelen wij de rest. Je ontvangt altijd een bevestiging van ons.

Worden er poliskosten berekend?

Nee, in tegenstelling tot veel verzekeraars brengen wij geen polis- of administratiekosten in rekening.

Wat is assurantiebelasting en hoe hoog is die?

Over ieder verzekeringsproduct moet assurantiebelasting betaald worden van 9,9%. In tegenstelling tot veel verzekeraars zit dit standaard in jouw verzekering inbegrepen, dus geen nare verrassingen achteraf.

Mag ik alleen nieuwe producten verzekeren?

Ja, je kunt je product tot 7 dagen na aankoop nog verzekeren. Daarna is het niet meer mogelijk.

Krijg ik een leentoestel als er iets aan de hand is met mijn telefoon?

Wij bieden dit bewust niet aan, juist daarom is onze premie zo scherp. In het geval dat andere verzekeraars dit aanbieden krijg je vaak een heel ander toestel te leen en/of moet je eerst een flinke borg te betalen voordat je een leentoestel krijgt. De meeste mensen hebben altijd wel ergens een “oud” toestel liggen om tijdelijk te gebruiken. Daarbij zorgen wij gewoon voor een snelle reparatie of vervanging van jouw toestel.

Hoe lang duurt de reparatie van mijn product?

Wij doen er alles aan om je product zo snel mogelijk te repareren. Zodra het product bij SwitchCare reparatiecentrum binnen is, gaan wij ermee aan de slag. Normaal gesproken zal het binnen 2 a 4 werkdagen dan gerepareerd zijn.

Wat gebeurt er met de data (foto’s, video’s, sms-jes, etc.) op mijn defecte product?

Normaal gesproken zal een reparateur tijdens een reparatie alle software en data verwijderen en deze vervangen door de meest recente software update. Wij adviseren je dan ook om altijd een back-up van de data op je toestel te maken.

Wordt mijn verzekering automatisch verlengd of doe ik dat zelf?

Jouw SwitchCare verzekering loopt nooit zomaar af, de minimale looptijd is 12 maanden. Indien je de verzekering niet opzegt wordt deze automatisch verlengd. De maximale looptijd inclusief verlengingen bedraagt 60 maanden. Na automatische verlenging kan je de verzekering op ieder moment opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. In tegenstelling tot veel verzekeraars brengen wij geen beëindigings- of administratiekosten in rekening.

Waar kan ik de polisvoorwaarden en de Key Facts van mijn verzekering terugvinden?

Hier kun je een PDF van de algemene voorwaarden en een PDF van de Key Facts downloaden die van toepassing zijn op het betreffende product.

Klik hier voor de algemene voorwaarden.

Klik hier voor de Key Facts.